Банк наробок учителя


Право на освіту в Україні.
Правознавство. Практичний курс
9 клас
Мета уроку:
Розкрити юридичний зміст права на освіту в Україні, ознайомити учнів із системою освіти, видами навчальних закладів, які існують в Україні;
з’ясувати права та обов’язки учасників навчального процесу;
формувати розуміння потреби в постійній освіті та самоосвіті;
виховувати бажання постійно  поповнювати свої знання.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: Конституція України, Закон України «Про освіту», Статут гімназії
Основні поняття: право на освіту, обов’язковість загальної середньої освіти, учасники навчально – виховного процесу.

                                             Хід уроку 








Читати далі
І. Організаційний момент уроку


         Спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Оберіть, будь ласка,  обличя-смайл, що у вас на парті,  яке покаже нам як ви себе відчуваєте. (На екрані зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум).

                                 
Учням, що обрали «сумні» або «веселі» смайли, раджу налаштуватися на роботу. А тепер давайте націлимося на позитив і посміхнемося один одному.


ІІ. Актуалізація опорних знань

 Стародавній Китай. Часи жорстоких війн і великих походів. Воєначальники однієї з армій святкували перемогу. Один з них, звертаючись до командуючого, сказав: «За здоров’я твого онука – майбутнього полководця!». Командуючий встав і тихо, але твердо відповів: «Він буде здобувати не міста і села, а він буде здобувати освіту!».
Запанувала тиша… Командуючий продовжив: «Мій дід увесь час воював, батько воював, воюю і я разом з сином. Війна стала ремеслом нашого роду. Слава, досвід, багатство, здобуті нами, не варті і сотої частки того, що здобуде завдяки освіті мій онук. Завдяки книжкам він побачить увесь світ, а не його частину, як я, завдяки знанням він швидко набуде того досвіду, до якого я йшов роками. Він уникне тих помилок, яких припустився я. Він зможе розмовляти з минулим і говорити з майбутнім… Я досконало оволодів мистецтвом воювати і тепер хочу, щоб мій онук оволодів освітою – мистецтвом жити…»

Запрошую переглянути фрагмент мультфільму «Золотий ключик, або пригоди Буратино» за однойменно казкою О.М.Толстого.
-         Яким правом скористався Буратино?

Запитання до класу: Які асоціації виникають у вас з поняттям освіта?

Мудрий український на­род передав нам у спадщину цілу низку прислів'їв та приказок про освіту, знання.
-         Які з них вам відомі? («Знання за плечима не носити...»).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Право на освіту – одне з конституційних прав, що забезпечено розгалуженою мережею навчально – виховних закладів, які можуть бути як державними так і приватними. Це є  одним із головних прав людини в будь якому цивілізованому суспільстві, а сама освіта – показником  інтелектуального і морального прогресу суспільства, основою його розвитку.
Робота з документом

Ст.53 Конституції України

1.     Що забезпечує держава згідно із цією статтею?
2.     Які права у сфері освіти і культури мають представники національних меншин?
3.     Яка освіта є обовязковою?

«Освіта додає людині гідності», - стверджував Дідро, а Лев Толстой порівнював потребу людини в освіті з пошуком  повітря для дихання.

Нормативно – правове забезпечення права на освіту:
          Конституція України
Закон України «Про освіту». Він закріплює:
1)   принципи освіти;
2)   систему освіти;
3)   визначає учасників навчального процесу;
     4)   права та обов'язки учасників навчального проце­су.
5)   порядок управління освітою в Україні;
     Крім цього Закону, в Україні діють також закони:
1)   «Про основи державної політики в сфері науки і науково-технічної діяльності»;
2)   «Про професійно-технічну освіту»;
     3)   «Про загальну середню освіту»;
4)   «Про вищу освіту»;
     5)   «Про позашкільну освіту»;
6)   «Про дошкільну освіту».

Для робота в групах проведемо вправу.
Вправа «Кольори». Поділ на «домашні» групи
Будь ласка, оберіть собі бейджик за кольором, який вам подобається. (учасники обирають бейджик і сідають за стіл відповідного кольору - так формуються три робочі групи, за червоним, зеленим і жовтим столами).
Що ж означають кольори, які ви, шановні колеги, собі обрали? Є різні тлумачення, але мені подобаються такі: червоний – радісний, зелений – спокійний, жовтий – добрий. З таким настроєм ви сьогодні прийшли на  заняття. А ще ці картки нам також допоможуть об'єднатися у групи для подальшої роботи.
Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими будемо працювати протягом уроку
1. Будьте активними.
2. Умійте слухати.
3. Говоріть коротко і за темою.
4. Пропонуйте ідеї.
5. Поважайте співрозмовника,
6. Співпрацюйте.
7. Проявляйте оригінальність!
Чи є у когось пропозиції відносно правил? Щось пропонуєте додати, замінити? Якщо ні, то розпочинаємо працювати за цими правилами.
-         Робота з нормативно – правовим актом (Закон України про освіту» -  І група опрацьовує основні принципи освіти, ІІ - структура освіти, ІІІ - права та обов’язки учнів)  
  
Метод « Мікрофон».
Питання: Яку людину можна назвати освіченою? Який рівень освіти ви вважаєте для себе достатнім?
 Метод « Обговорення в колі».
«Освіта скарб; праця - ключ до нього». П.Буаст (відомий французький письменник, публіцист, багато хто його знає як автора численних крилатих висловів)

 Дати відповідь на запитання « чим же ж є освіта – правом чи обов’язком?»
Метод «Прес».
Аргументуйте думку. Схема відповіді:
-         Позиція: «Я  вважаю, що….»
-         Обґрунтування: «Тому що…»
-         Приклад: «Наприклад…»
Висновки: «Тому я вважаю…»
  Підсумовуючи, учитель наголошує, що здобуття повної загальної середньої освіти є як правом, так і обов'язком кожного громадянина України. Водночас варто зазначити, що саме освіта багато в чому є запорукою досягнення успіху в житті людини.
Метод «Сенкан» . Скласти сенкан до слова освіта.
 А закінчити рок мені б хотілося притчею про царя. Одного разу цар вирішив вибрати зі своїх придворних першого помічника. Він покликав їх усіх до величезного замка. "Хто відкриє цей замок без ключа, той і буде першим помічником". Але ніхто з них навіть не доторкнувся до замка. Лише один підійшов і смикнув замок, який тут же відкрився, він не був закритий на ключ. Тоді цар сказав: "Ти будеш першим помічником, тому  що покладаєшся не тільки на те, що бачиш і чуєш, але сподіваєшся на власні сили і не боїшся зробити спробу

V. Домашнє завдання:
Вивчити параграф 11
Продовжити фразу: «Якби я був директором гімназії,  то для вдосконалення освіти в  своїй гімназії, вжив таких заходів.,.».          
 _____________________________________________________



Презентація до уроку "конституції Україні", 9-й клас


10 клас. Історія України.Урок з теми: "Воєнні дії в 1914 році"
Презентація

11 клас. Історія України. "Національні образи в українському плакаті періоду Другої світової війни."
Презентація





Комментариев нет:

Отправить комментарий