УВАГА КОНКУРС!
Шановні учні!
Запрошую вас прийняти участь у конкурсі.
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ
обласного заочного конкурсу пошукових робіт
«Твої герої Запорізький край»,
присвячений 70-річчю визволення України від
фашистських загарбників
Конкурс пошукових робіт
проводиться за напрямами:
- «Забуті
імена» (дослідження маловідомих героїчних та
трагічних сторінок Великої Вітчизняної війни, пов’язаною з історією визволення
України та Запорізької області, пошук незаслужено забутих земляків-героїв,
висвітлювання їх подвигу на основі об'єктивності та історичної правди);
- «Наша
гордість і слава» (дослідження маловідомих
героїчних та трагічних сторінок історії в часи окупації України та
Запорізької області, забутих імен відомих представників науки, мистецтва і
культури, працівників освіти, спортсменів, робітників в галузях промисловості
та сільського господарства, без яких не було б сучасного Запорізького краю).
Умови участі у
конкурсі
Пошукові роботи надсилаються до 01 грудня
2014 року на адресу КЗ «ЗОЦТКУМ» ЗОР: 69091, м. Запоріжжя,
вул. Неміровича-Данченка, 46а.
. Вимоги до оформлення конкурсних робіт
Пошукова
робота виконується на стандартних аркушах А4 (210 х 297) і друкується на
друкарській машинці чи принтері, оформлюється на одній стороні аркуша.
Ілюстрації (карти, схеми, фотографії, діаграми тощо) потрібно пронумерувати і
дати зноску у тексті. Максимальний об’єм тексту звіту до 10 друк. стор. + до 10
стор. ілюстрацій і додатків.
Рекомендована
структура роботи:
- титульний
аркуш;
- зміст
(за потреби);
- вступ;
- основна
частина;
- література
(список використаних джерел);
- додатки.
На титульному аркуші відображається:
- назва
навчально-виховного закладу, його підпорядкування;
- назва
конкурсу та його напрямок;
- тема
роботи;
- виконавець
(П.І.Б. автора роботи повністю, місце його навчання, клас);
- керівник
(П.І.Б. повністю, місце роботи і посада, контактній телефон);
- місце
та рік виконання роботи.
Пошукові роботи будуть оцінюватись за такими критеріями:
1) оформлення титульного аркуша
|
- 2 бали
|
2) оформлення текстової частини пошукової роботи
|
- 10 балів
|
3) наявність копії роботи на електронному носії (СD-R)
|
- 5 балів
|
4) вступна частина
|
- 3 балів
|
5) основна частина (дослідницький рівень, пізнавальне
та суспільне значення роботи, системність та стиль
викладення матеріалу)
|
- 20 балів
|
6) ілюстративні
матеріали (фото, копії архівних
документів тощо)
|
- 20 балів
|
Максимальна сума балів
|
- 60 балів
|
__________________________________________________
ВСЕУКРАЇНСЬКА
СПІЛКА ВИКЛАДАЧІВ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН І ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ
Про проведення Всеукраїнського учнівського конкурсу юних суспільствознавців
«Кришталева сова» 2015 р.
Всеукраїнська Спілка
викладачів суспільних дисциплін і громадянської освіти у відповідності до
наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.11.2012 №
1304 «На виконання пункту 2.1. Правил проведення Всеукраїнського учнівського
конкурсу юних суспільствознавців «Кришталева сова», затверджених наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 11 жовтня 2012 року №
1092, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2012 року за №
1810/22122», листа Міністерства освіти і науки України Про підсумки другого та
проведення третього Всеукраїнського учнівського конкурсу юних
суспільствознавців «Кришталева сова» № 2/2-14-1530-14 від 18.09.
2014 р. оголошує початок організації конкурсу. Датою проведення конкурсу
визначено 14 березня 2015 р.
Запрошую всіх бажаючих!
____________________________________________________
____________________________________________________
Закінчився І етап
Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства. Переможцем стала учениця
11-Б класу Чабаненко Лариса, яка буде представляти гімназію на другому етапі
(районному) Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства.
Олімпіада
відбудеться 21 листопада 2014 року.
У 1954 році Генеральна Асамблея ООН
рекомендувала всім країнам ввести в практику святкування Всесвітнього дня
дитини як дня світового братерства і взаєморозуміння дітей, присвяченого
діяльності, спрямованої на забезпечення благополуччя дітей в усьому світі. 20 листопада знаменує день, в який Асамблея прийняла в 1959 році
Декларацію прав дитини, а в 1989 році - Конвенцію про права дитини. В
цьому році виповнюється 25 років з часу прийняття Конвенції.
Напередодні свята в гімназії оголошується
конкурс на кращу учнівську презентацію «Я
маю право знати свої права»
Підсумки будуть підведені 19 листопада 2014
року. Бажаю успіхів!
__________________________________________________________________
|
Підготовка до олімпіади з правознавства
Наказом Міністерства освіти і науки № 918 від
08.08.2014 "Про проведення
Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних
предметів у 2014/2015 навчальному році" визначено перелік навчальних
предметів, з яких у 2014/2015 навчальному році проводитимуться Всеукраїнські
учнівські олімпіади.
У переліку замість 21 навчального предмету - 13. Інститут інноваційних технологій та змісту освіти
пояснює таке скорочення необхідністю економії державних коштів та підкреслює, що перелік
навчальних предметів, з яких
проводяться
олімпіади, змінено тимчасово і ці зміни стосуються виключно 2014/2015 навчального року.
З історії проведення олімпіад:
Учнівські олімпіади в Україні
проводяться з початку 60-х років ХХ століття. У 1991 році відбулася
перша Всеукраїнська олімпіада з основ правознавства, а у 1994 році – юних
істориків.
_____________________________________________________________________________________
Зміни і доповненя до українського законодавства
Зміни і доповненя до українського законодавства
Враховуючи ухвалені рішення Верховної Ради
України, необхідно назвати закони України, що
приведені у відповідність із чинними конституційно-правовими нормами: «Про визнання таким, що
втратив чинність, Закону України «Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у
відповідність із Конституцією України» від 23.02.2014 (№ 763-VII), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо окремих питань судоустрою та статусу суддів» від 23.02.2014 (№
769-VII), «Про Кабінет Міністрів України» від 27.02.2014 (№ 794-VII), «Про внесення змін до Закону
України «Про центральні органи виконавчої влади» щодо приведення його у
відповідність із Конституцією України» від 27.02.2014 (№ 795-VII), «Про внесення змін до Закону України «Про
місцеві державні адміністрації» щодо приведення його у відповідність із
Конституцією України» від 27.02.2014 (№
796-VII), «Про Національну гвардію України» від 13.03.2014 (876-VII)
Верховна Рада України прийняла 15.04.2014 року Закон «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий
режим на тимчасово окупованій території України».
Відповідно до цього Закону
підтверджується правовий статус
Автономної Республіки Крим та міста Севастополя як невід’ємної частини території України, на яку поширюється
дія Конституції та законів України.
Також розвиток правової компетентності учасників навчального процесу
неможливий без урахування змін і доповнень до законодавства. У 2011–2012-х
роках було внесено зміни до Цивільного, Кримінального, Сімейного,
Господарського кодексів України та Кодексу України про адміністративні
правопорушення. У 2011 році були прийняті закони України «Про правовий статус
іноземців та осіб без громадянства», «Про біженців», «Про вибори народних
депутатів України», «Про державну службу», «Про Фонд державного майна України»,
а в 2012 році – Кримінально-процесуальний кодекс України, Митний кодекс
України, закони «Про громадські об’єднання», «Про систему гарантування вкладів
фізичних осіб», «Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії
їх діяльності», «Про зайнятість населення», «Про засади державної мовної
політики», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» тощо.
У 2013 році відбулися зміни до
Конституції України (Закон України від 19.09.2013 № 586-VII «Про внесення змін
до статті 98 Конституції України»), законів «Про судоустрій і статус
суддів»(Закон України від 02.07.2013 № 373-VII), «Про державну службу» (Закон
України від 19.12.2013 № 714-VII). 2014
рік став найбільш драматичний в історії нашої держави, що знайшло відбиток і в
нормотворчій діяльності законодавчого та виконавчих органів влади. Потребують
опрацювання такі нормативні акти, що зазнали змін: Конституція України (Закон
України від 21.02.2014 № 742-VII), Кримінальний і Кримінальний процесуальний кодекси України (Закони
України від 21.02.2014 № 746-VII, від 08.04.2014 №
1183-VII), Податковий кодекс України (Закон України від
08.04.2014 № 1191-VII), закони «Про вибори Президента України» (Закон України
від 28.02.2014 № 841-VII), «Про Кабінет Міністрів України» (Закон України від
27.02.2014 № 794-VII), «Про центральні органи виконавчої влади» (Закон
України від 27.02.2014 № 795-VII), «Про статус
народного депутата України» (Закон України від 28.02.2014 № 836-VII), «Про місцеві державні адміністрації» (Закон України
від 27.02.2014 № 796-VII),
«Про
судоустрій і статус суддів» (Закон України від 23.02.2014 № 769-VII), «Про
Національну гвардію України» (Закон України від 13.03.2014 № 876-VII), «Про
забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій
території України» (Закон України від 15.04.2014 № 121207-VII додатки. )
_____________________________________________________________________________
Есе - різновид нарису, в якому основну роль відіграє не відтворення факту,
а відображення вражень, роздумів, асоціацій. Єдиної моделі, або зразка есе не
існує. Це «вільне письмо».
Алгоритм написання есе.
1.Збір інформації щодо певної проблеми.
2.Аналіз інформації.
3.З’ясування власної думки щодо теми. Викладення цієї думки.
З чого починати?
Крок 1 . Сконцентруйтеся на головній думці есе.
Крок 2 .
Крок 2 .
Спробуйте вибрати щось цікаве , або ще краще , те що є вашою пристрастю.
Тоді написати есе стане набагато простіше. Ви також можете визначитися з
основною тезою , - це те , що ви намагаєтеся довести або пояснити в своєму есе
. Намагайтеся , щоб вона була довжиною не більше одного речення, і вміщувала в
собі все, про що ви скажете в есе .
Крок 3 .
Для того щоб підкріпити тезу доказами , вам потрібна інформація , пишете ви про наукові факти або ж це тільки ваші особисті спостереження . Зауважте , з яких джерел беруть початок факти. Не ігноруйте факти і твердження , які спростовують вашу точку зору. Хороший есеїст завжди знайде аргументи на користь своєї тези .
Крок 4 .
Крок 3 .
Для того щоб підкріпити тезу доказами , вам потрібна інформація , пишете ви про наукові факти або ж це тільки ваші особисті спостереження . Зауважте , з яких джерел беруть початок факти. Не ігноруйте факти і твердження , які спростовують вашу точку зору. Хороший есеїст завжди знайде аргументи на користь своєї тези .
Крок 4 .
Ретельно вивчіть всю зібрану вами інформацію. Чи бачите ви головні принципи
і спостереження? Спробуйте скласти уявну карту, якою ви будете слідувати при
написанні . Зробіть короткий план , придумайте заголовки до параграфів , щоб
упорядкувати структуру есе.
Крок 5 .
Крок 5 .
Спочатку напишіть основну частину.
Визначте три головних думки , які допоможуть вам зміцнити теза тексту. Кожна точка зору має бути підкріплена доказами , прикладами і аргументами . У короткому есе кожен абзац повинен висвітлювати одну думку . У більш довгих може знадобитися ціла сторінка , щоб обгрунтувати точку зору. Виконуйте свій план , вишиковуйте пропозиції в логічному порядку , від одного до іншого. Після того , як опишете всі основні ідеї , з'єднайте всі фрагменти єднальними пропозиціями.
Крок 6 .
Визначте три головних думки , які допоможуть вам зміцнити теза тексту. Кожна точка зору має бути підкріплена доказами , прикладами і аргументами . У короткому есе кожен абзац повинен висвітлювати одну думку . У більш довгих може знадобитися ціла сторінка , щоб обгрунтувати точку зору. Виконуйте свій план , вишиковуйте пропозиції в логічному порядку , від одного до іншого. Після того , як опишете всі основні ідеї , з'єднайте всі фрагменти єднальними пропозиціями.
Крок 6 .
Напишіть висновок.
Підсумуйте ваші основні ідеї , і запропонуйте напрямок , в якому можна їх розвинути . Які висновки можна зробити з тези ? Які питання залишилися без відповіді ? Тут не місце для того щоб пропонувати будь-яку нову інформацію , просто «перепакуйте» те , що ви вже обговорили , використовуючи більш широку перспективу.
Крок 7 .
Підсумуйте ваші основні ідеї , і запропонуйте напрямок , в якому можна їх розвинути . Які висновки можна зробити з тези ? Які питання залишилися без відповіді ? Тут не місце для того щоб пропонувати будь-яку нову інформацію , просто «перепакуйте» те , що ви вже обговорили , використовуючи більш широку перспективу.
Крок 7 .
Напишіть вступ .
Тепер , коли ви приготували основну частину і висновок , ви в кращій позиції для того щоб повідомити, про що ви будете писати . Поясніть ваше тезове твердження , і те , як ви будете доводити його , в основних рисах. Не використовуйте примітивні вирази: «Це есе про те , що ...» або « Тема цього есе ...» або «Зараз я покажу , що ...». Почніть з загального твердження , підкріпіть його питанням чи проблемою , потім тезою і коротким оглядом ваших точок зору. Для довгого есе іноді буде незайвим скористатися концепцією «перевернутої піраміди» , коли ви починаєте з більш широкого опису вашої теми і поступово звужуєте до основної думки тексту.
Крок 8 .
Тепер , коли ви приготували основну частину і висновок , ви в кращій позиції для того щоб повідомити, про що ви будете писати . Поясніть ваше тезове твердження , і те , як ви будете доводити його , в основних рисах. Не використовуйте примітивні вирази: «Це есе про те , що ...» або « Тема цього есе ...» або «Зараз я покажу , що ...». Почніть з загального твердження , підкріпіть його питанням чи проблемою , потім тезою і коротким оглядом ваших точок зору. Для довгого есе іноді буде незайвим скористатися концепцією «перевернутої піраміди» , коли ви починаєте з більш широкого опису вашої теми і поступово звужуєте до основної думки тексту.
Крок 8 .
Прочитайте написане.
Зараз не хвилюйтеся про всі помічені граматичних помилках. Підкресліть їх , щоб потім повернутися і підкоригувати текст. Пройдіться по есе з початку до кінця. Чи плавно переходить одна пропозиція в іншу? А один абзац в інший ? Кожне твердження має бути якось пов'язане з попереднім . Якщо вам не подобається порядок думок або структура абзаців, змініть їх.
Зараз не хвилюйтеся про всі помічені граматичних помилках. Підкресліть їх , щоб потім повернутися і підкоригувати текст. Пройдіться по есе з початку до кінця. Чи плавно переходить одна пропозиція в іншу? А один абзац в інший ? Кожне твердження має бути якось пов'язане з попереднім . Якщо вам не подобається порядок думок або структура абзаців, змініть їх.
Критерії оцінювання есе
1) Есе високого рівня:
• містить тезу чи проблемне питання,
• містить їх доведення добре підібраними аргументами,
• враховує контраргументи,
• написано якісно, має вступ, основну частину та висновок,
• написано грамотно.
2) Есе достатнього рівня:
• містить тезу чи проблемне питання,
• містить доведення аргументами,
• не завжди враховує контраргументи,
• написано якісно, має вступ, основну частину та висновок,
• написано грамотно.
3) Есе середнього рівня:
• містить тезу чи проблемне питання,
• містить доведення аргументами,
• має вступ, основну частину та висновок,
• написано грамотно.
____________________________________________
Увага!
21 листопада 2014 року відбувся ІІ етап
Всеукраїнської олімпіади з правознавства. Учениця 11- Б класу Чабаненко Лариса
посіла ІІІ місце.
Вітаю з перемогою!
__________________________________________________
Для учнів
9 класу! Сподіваюся, що ця інформація буде для вас корисною і ви зможете її
використати на уроці правознавства під час вивчення теми «Право на освіту».
Система освіти в
різних країнах
Система освіти — це своєрідна ієрархічна структура навчальних закладів, яка
дозволяє людині освоїти знання, вміння та навички в процесі навчання.
Система освіти індивідуальна для кожної країни.
Система освіти Великої Британії
Британська система освіти має право називатися самою традиційною і
найякіснішою. Склавшись багато століть тому, система освіти в Британії і
сьогодні не змінилася. За законом всі британські діти зобов’язані вчитися з 5
до 16 років. Навчання в школі починається з pre — preparatory school, через
рік, два школярі переходять в primary school, навчання в якій триває до 11-13
років. Після цього надходить етап середньої школи, який закінчується складанням
іспитів на свідоцтво про середню освіту GCSE. На цьому обов’язкова середня
освіта закінчується, далі можна йти працювати або вступати до коледжу. Для
того, щоб вступити до університету, студентам необхідно скласти іспити A-level.
Все більш популярною в Британських школах стає програма IB. Система освіти
Англії завершується вищою освітою, яка, як і більшості країнах поділяється на
програму бакалавра (3-4 роки) і програму магістра (1-2 роки).
Система освіти в Польщі
Середня освіта в Польщі триває 12 років, перші 8 класів — базовий щабель, а
чотири старших класу — ліцей. Існує два типи ліцеїв — загальної освіти і
технічної.
Система вищої освіти, як і в багатьох країнах, складається з університетів
і професійних коледжів. Програма коледжів та академій розрахована на 3-4 роки,
по закінченні видається диплом ліценціата, інженера або бакалавра — залежно від
навчального закладу і спеціальності. Повна університетська освіта призводить до
ступеня магістра. Ступінь доктора присвоюється після складання певних іспитів
та захисту дисертації.
Система освіти в Японії
Шкільна освіта в Японії триває цілих 12 років,
більш ніж половина з яких йде на початкову школу через надзвичайну складність
вивчення рідної мови. Мінімум кожен учень повинен освоїти 1850 ієрогліфів (дані вимоги встановило
міністерство освіти Японії). Протягом усьої освіти діти вивчають не тільки свою
мову, дуже багато часу їм доводиться витрачати на вивчення історії рідної
країни.
Після навчання в середній школі студенти вступають до вищого навчального
закладу. Для іноземних студентів передбачено навчання англійською мовою в
університетах Японії. Японська система освіти адаптована для іноземних
студентів. Навчальні заклади цієї країни пропонують не тільки програми вивчення
японської мови, а й програми отримання дипломів бакалавра та магістратури.
Система освіти в США
Історично склалося, що в Америці немає єдиної національної системи освіти.
Кожен з 50 американських штатів має власний департамент освіти, який встановлює
освітні норми у штаті. Система освіти відрізняється високим ступенем
децентралізації. Відповідно до 10 — ї поправкою до Конституції ( «права, не
делеговані Конституцією уряду Сполучених Штатів і не заборонені нею для штатів,
зберігаються за самими штатами») федеральний уряд не має права встановлювати
загальнонаціональну систему освіти, визначати політику і навчальні програми для
шкіл і вузів. Рішення з цих питань приймаються на рівні влади штату або округу.
І всерівно, освітні програми в 50 штатах дуже схожі. Американці пояснюють
це результатом впливу таких загальних факторів, як соціальні та економічні
потреби країни, частими переїздами учнів і вчителів з ??однієї частини країни в
іншу, а також роллю загальнонаціональних агентств.
Американська система освіти організована на трьох основних рівнях:
початковий (включаючи дошкільну і початкову шкільну), середній і вищий. Воно є
обов’язковим, починаючи з семирічного віку в 29 штатах, з шестирічного — в 18
штатах і з п’яти років в 3 штатах.
Всього в США близько двох з половиною тисяч коледжів з чотирирічним курсом
навчання (бакалаври) і університетів. У них навчаються майже 15 млн студентів.
Поряд з приватною вищою освітою в США існує державна форма у вигляді публічних
(громадських) університетів і коледжів. У кожному з 50 штатів є як мінімум один
державний університет і кілька коледжів. Ще 40 років тому половина випускників
шкіл надходила до вузів.
У США встановлено чотири вчених ступеня: Associate’s — ця ступінь
присвоюється випускнику середнього спеціального навчального закладу або
технікуму; Bachelor’s — ступінь бакалавра; Мaster ‘s — ступінь магістра;
Doctorate — докторська ступінь.
Для того щоб отримати спеціальність в коледжі чи університеті, потрібно
взяти певну кількість обов’язкових предметів і декілька — за вибором. Система
освіти в Америці адаптована для студентів з України. Випускники шкіл можуть
напряму вступити на перший курс університету здавши іспит з англійської мови та
атестат про середню освіту. Якщо рівня англійської мови недостатньо для початку
навчання, студенти можуть пройти підготовчу програму на базі університету або
коледжу.
Система освіти в Швейцарії
Швейцарія невелика країна в самому центрі Європи. Незважаючи на свою
маленьку територію, вона межує з п’ятьма європейськими країнами: Німеччиною,
Францією, Італією, Австрією і князівством Ліхтенштейн. Таке зручне місце
розташування приваблює сюди багато туристів, а також бажаючих отримати
європейську освіту. Приблизно 8 % населення країни складають іноземці.
Середня освіта: крім неминучого тісного спілкування з носіями основних
європейських мов, корисного для здоров’я клімату, можливостей займатися
будь-якими видами спорту, швейцарські пансіони можна вважати найбільш
комфортабельними в Європі. Діти проживають тут в кімнатах на одного або двох
чоловік, харчуються різноманітно і смачно (страви французької, швейцарської,
італійської кухні, при необхідності — кошерна їжа). Напевно, тому навчання в
швейцарському пансіоні на 30 % дорожче, ніж у Великобританії.
Швейцарія — це Європа в мініатюрі. Чи варто
дивуватися різноманітності пропонованих там шкільних програм і сертифікатів про
середню освіту: від швейцарського Matura до англійської A- level, від німецького Аbitur, італійського Maturita і французького Baccalaureat, до міжнародної програми International Baccalaureate, при цьому в усі програми включено вивчення 2-3
іноземних мов.
Вища освіта Швейцарії: У Швейцарії існує 12
офіційних вищих навчальних закладів (10 кантональних університетів: в
німецькомовній частині країни: у Базелі, Берні, Цюріху, Санкт — Галлені,
Люцерні; у франкомовній частині країни: у Женеві, Лозанні, Фрібурге, Нешатель;
в італійськомовній частині країни: в Тічино — і 2 федеральних технологічних
інституту: у Цюріху і Лозанні).
__________________________________________________
Увага!
У рамках проведення Всеукраїнського Тижня права юним знавцям права пропоную прийняти участь у
конкурсі «Загальна Декларація прав людини:історія створення». Відповіді
надсилайте до 15 грудня 2014 року на мою
електрону адресу.
Список завдань
Завдання 1
Завдання 1
Ї ім’я
асоціюється з Загальною деклараціє прав людини. Вона працювала з 1946 –
1951 рік головою комісії ООН по правам людини.
Завдання 2.
Назвати ім’я французького
юриста, який отримав Нобелівську премію з прав людини у 1968 році
Завдання 3
Назвати кому належить даний вислів
«Тільки тоді станеш
людиною. коли навчишся…….»
Завдання 4
З якою подією
пов’язане дане фото і яке відношення має до Загальної Декларації прав людини
Завдання 5.
Як ви розумієте вислів «Три покоління прав людини»
Завдання 6
Як називається міжнародний
правозахисний орган в системі ООН, який замінив Комісію з прав людини і є
допоміжним органом Генеральної Асамблеї ООН. Перше засідання ……. пройшло ………
Вітаємо переможців!
Пироженко Софія учениця 10 класу – переможець III (обласного) етапу
XIV Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням (номінація «Історія України і державотворення») у 2014-2015 н.р.
(ІІІ місце)
Семенчук Світлана учениця 10 класу -
переможець обласного
заочного конкурсу пошукових робіт «Твої
герої, Запорізький край» (ІІІ місце)
Фіналісти обласного конкурсу
творів для дітей на правову тематику «Разом мандруємо в legalаnd – казкову
країну права» Чабаненко Лариса
(11-Б клас) та Чабаненко Олександр (5 клас)
Комментариев нет:
Отправить комментарий